04.02.2017 Valomaalausta Uunisaaressa

Lauantaikameralaiset lähtevät opettelemaan ja harjoittelemaan valomaalausta Uunisaareen.

Valomaalauksesta on olemassa parikin erilaista tyyliä: jonkin esineen/rakenteen/asian maalaaminen ja sitten erilaisten valokuvioiden teko erilaista taustaa vasten. Aloitamme maalaamalla saaresta löytyviä elementtejä valolla. Voimme myös yrittää noita valokuvioiden tekoa.

Tälle reissulle tarvitset kameran lisäksi mukaan jalustan, kaukolaukaisimen ja erilaisia valoja (pikkusalama, taskulamppu ja mitä tulee mieleen). Käytämme kuvauksessa sekä perusaikavalotusta että kameran BULB- toimintoa. Jos ei ole jo tiedossa miten tuo BULB ja kaukolaukaisin toimii keskenään, kannattaa lukea asia kameran ja/tai kaukolaukaisimen käyttöohjeesta ne valmiiksi.

Tavataan klo 18.00 Uunisaareen menevän ponttoonisillan alussa. Mennään siitä sitten yhdessä saareen ja meren puolelle. Saaren kallio on todennäköisesti liukas, joten varatkaa kengät sen mukaan. Liikutaan turvallisesti siellä pimeässä.

Lauantaikamerat tarjoaa kameraseuran jäsenille tilaisuuden lähteä yhdessä kuvaamaan, tutustumaan näyttelyihin tai viettää muuten vain aikaa yhdessä valokuvauksen parissa. Silloin tällöin teemme kuvausretkiä pääkaupunkiseutua kauemmaksikin, ulkomaan kohteita unohtamatta. Pääsääntöisesti kokoonnumme  lauantaisin.