72 lauantaita AVAJAISET 9.12.2013

Valokuvanäyttely Kamera-galleriassa
(Lastenkodinkuja 1, Helsinki)

Avajaiset ma 9.12. klo 18.00
Näyttely avoinna 9.12. – 24.1. ti-pe klo 10.00 – 15.00.
Lisäksi la 14.2. ja 11.1. klo 11.00 – 17.00 (näyttelyn kuvaajia paikalla).

Näkymiä, tunnelmia, hetkiä, elämyksiä Kameraseuran Lauantaikamerat-ryhmän  kuvausretkiltä.

Takana 72 lauantaita
Helsingin kaduilla, toreilla, puistoissa ja rantamilla. Koettuina myös Utö, Jurmo, Turku, Tallinna, Riika, Kööpenhamina, Tukholma…

Katukuvauksen hengessä.
Kaiken näkyvän ja olevan tutkailua, ihmettelyä ja kuvallista jakamista.

Lauantaikamerat aloitti toimintansa syksyllä 2010. Kameraseurassa oli valokuvauksen harrastajia, jotka halusivat kerhotoimintansa olevan aktiivista kuvaamista yhdessä muiden samanhenkisten kanssa. Ensimmäisten retkien myötä vakiintui käytäntö kokoontua joka toinen lauantai.

Ryhmän kuvaajille on yhteistä halu liikkua yhdessä etsien kuvallisia oivalluksia ja elämyksiä ”tässä ja nyt”. Tarjolla on kokemus siitä, miten monin eri tavoin samat kuvauskohteet voidaan nähdä ja tulkita. Kukin nostaa esiin näkymiä ja yksityiskohtia omaa mielenmaisemaansa peilaten. Näistä osasista rakentuu se yhteinen näkymä, kuvien kirjo, joka on kokonaisuudessaan nähtävillä ryhmän web-galleriassa.

Näyttelyn kuvaajat:
Helena Blomqvist, Katariina Forsblom, Hannu Hietarinne, Gun-Britt Husberg, Eeva Johansson, Juha Jäntti, Mari Kivi, Tuula Roos, Sari Teräväinen, Keijo Toivio, Kiisi Tuomala.

Lauantaikamerat-kerhon kuvagalleria:   http://lauantaikamerat.galleria.fi

Lisätietoja: