8.11.2016 klo 18 Vaalikokous

Kutsu Kameraseura ry:n vaalikokoukseen tiistaina 8.11.2016 klo 18.00
Vaalikokous, käsitellään sääntömääräiset asiat:
– Esitellään ja hyväksytään tulevan kalenterivuoden toimintasuunnitelma (luettavissa täällä ) ja talousarvio.
– Valitaan puheenjohtaja vuodelle 2017 ja hallituksen jäsenet erovuoroisten (Markku Järvenpää, Hannu Lehto, Jari Mankinen) tilalle.
– Valitaan 1-2 tilintarkastajaa ja 1-2 varatilintarkastajaa sekä tarvittaessa toiminnantarkastaja ja hänelle varatoiminnantarkastaja.
– Määrätään sääntöjen 5 §:n mukaiset seuraavan toimintavuoden jäsenmaksut ja uusien jäsenten liittymismaksut, yhdistyksen tilojen ja laitteiden käyttömaksut, tilintarkastajien ja
hallituksen jäsenten sekä muiden luottamushenkilöiden palkkiot.
– Jäsenten esittämät asiat yhdistyksen kokoukselle.
Jan Viljasen, Markus Niinikosken, Topi Markovaaran ja Veera Havumäen ehdotus Kameraseura ry:n sääntöjen muuttamiseksi: Kameraseuran nuoret sekä Liiton NVK Local Helsinki tekevät yhteistyötä vuoden 2016 syksystä alkaen. Toimintaa ja yhteistyötä hankaloittaa se, että Helsingin Kameraseuran ikäraja nuorisojäsenelle on 25 vuotta, kun taas NVK:n linja on 30 vuotta. Tämä tuo selkeän ristiriidan tapahtumien järjestämiselle sekä mainonnalle. Ehdotamme seuran nuorisojäsenen ikärajan nostamista 30 vuoteen, hyötynä Kameraseura saisi useita potentiaalisia jäseniä sekä näkyvyyttä myös NVK puolella, kunhan yhteistyö sujuu mahdollisimman mutkattomasti.
– Keskustelua ajankohtaisista asioista.
– Kahvi.
– Suurpalkintokilpailun voittajan julkistus.

Kilpailusääntöjen mukaan vedosten maksimikoko on 40 x 50 cm (tai pinta-alaltaan vastaava) mahdollisine kehyspahveineen. Eli kilpailukuvissa voi olla mukana kehyspahvi, mutta se ei ole pakollinen. Vedoksen koko voi olla mikä tahansa kunhan se ei ylitä em. maksimikokoa.

Kilpailuissa voittaneet kuvat on viime vuosina olleet esillä myös seuran näyttelyissä. Näyttelyihin tulevien vedosten toivotaan olevan ripustusvalmiita seuran kehyksiin. (Katso Kilpailusäännöt, liite 2, VEDOKSET RIPUSTUSVALMIIKSI).  Linkki kilpailusääntöihin.

Toimita vedokset Kameraseuraan pe 4.11. klo 18 mennessä.

Tuomariksi on lupautunut entinen Kameraseura ry:n jäsen, pitkään Helsingin Sanomien kuvataidejournalistina toiminut Anu Uimonen.