9.5. klo 18 Kevätjuhla

Kameraseuran yhteinen kevätjuhla 9.5.2017 klo 18.00

Tilaisuuteen oli ennakkoilmoittautuminen. Ilmoittautumisaika on jo mennyt umpeen. Kevätjuhla on vain jäsenille ja henkilökunnalle.

Jos suinkin ehdit, tule mukaan jo klo 17 valmistelemaan Galleria juhlakuntoon.

Illan ohjelma:

Pitkä talvi on taas takana ja on aika viettää Kameraseuran perinteistä kevätjuhlaa. Perinteitä on hyvä pitää kunniassa, ja niin tälläkin kertaa. Kokoonnumme yhdessä vaihtamaan kuulumisia hyvän ruoan ja juoman ympärille, kuten jo vuosikymmeniä olemme tehneet.

Joskus on kuitenkin hyvä perinteiden vaalimisen  lisäksi kokeilla uutta – tai oikeastaan vanhaa – esimerkiksi ”suolaamista”. Jos ja kun termi on monelle meistä nykyään tuntematon, alla ote Nykysuomen sanakirjasta vuodelta 1962:

Suolaamisella koululaiset tarkoittivat lukuvuoden loppua; kirjat heitettiin kesäkauden ajaksi säilöön – suolattiin – ja niiden pariin palattiin taas vasta syksyllä. Samoin ajattelimme me kameraseuralaiset tehdä, heittää reilusti vapaalle, löysätä kravattia, ja palata rutiinien pariin vasta syksyn taas koittaessa.

Tällä kertaa emme esimerkiksi kilpaile. Sen sijaan jos haluat, voit osallistua vapaa-vaiheisen pop-up-näyttelyyn, johon kukin osallistuja voi tuoda enintään kaksi vedosta kooltaan enintään n. 40 cm pidemmältä sivultaan. Samalla voit – jos haluat – kertoa muille, miksi haluat kuvasi esittää ja miksi olet tuonut juuri sen vedoksen. Se saa olla parhaitasi – mutta sen ei tarvitse olla. Se voi olla sinulle jostakin muusta syystä henkilökohtaisesti tärkeä, kokeileva, muistorikas. Kuvat voivat olla, humoristisia, rajoja ylittäviä. Yllätä meidät, tavalla tai toisella! Mukaan voit liittää kirjallisen selityksen vedoksestasi, jos niin haluat.

Vedokset selityksineen teipataan illan aikana Kamera-gallerian seinään gallerian seuraavan näyttelyn alkuun asti!  Talo tarjoaa teipit.  Valmiiksi kehyksessä olevan kuvan voit ripustaa gallerian vaijerilla. Yleisen seurustelun, vedoksista keskustelun ja näyttelyn kokoamisen lomassa nautimme Kameraseuran tarjoaman buffet-kattauksen.

Tervetuloa!

Kameraseuran tarjoama buffet-kattaus:

Levylihapiirakkaa
Kaalipiirakkaa
Savupororieskarullia
Ruisnappeja lohi-tuorejuustotahnalla
Leipäjuustokuutioilla ryyditettyä vihersalaattia
Värikästä papusalaattia

Jälkkäriksi
Lakka-mascarponevaahdolla täytettyjä krustadeja
Kahvi & tee

Ruoka- ja illanistujaisjuomat jokainen tuo mukanaan.

Mahdolliset peruutukset osoitteeseen: jasenpalvelut@kameraseura.fi.
Kamera-galleria, Eerikinkatu 46, 00520 Helsinki.