Amatörfotografklubben i Helsingfors rf (AFK)

afk125_logo

Amatörfotografklubben i Helsingfors rf (AFK) täyttää tänä vuonna 125 vuotta. Juhlan kunniaksi AFK järjestää seuraavat yleisötilaisuudet:

Sunnuntaina 5.10.2014 klo 10-15 AFK järjestää englanninkielisen luentotilaisuuden, jossa esiintyvät ruotsalainen valokuvaaja, luennoitsija ja opettaja Göran Segeholm, sekä USA:ssa nykyisin asuva englantilainen valokuvaaja Michael Kenna, http://www.michaelkenna.com . Segeholm luennoi aiheesta Miten löytää oma valokuvaustyylinsä?. Kenna käsittelee samaa aihetta hänen omasta näkökulmastaan ja näyttää kuvia retrospektiivisesti koko tuotannostaan. Luentotilaisuus on kaikille avoin. Paikka: Musik- och kulturskolan Sandels, Gyllenbergsalen, Topeliuksenkatu 2, Helsinki. Osallistumismaksu 30 euroa, paikkoja rajoitetusti. Ilmoittautuminen ja lisätiedot sähköpostilla: anmalningar@ afk.fi.

5.10.2014-6.1.2015: Seuran juhlanäyttely Kuvapareja 1889+125  on avoinna yleisölle Helsingin kaupunginmuseon Lyhtysalissa, Sofiankatu 4, Helsinki.

Näyttely koostuu noin 80 valokuvasta, puolet on AFK:n arkistosta ja puolet nykyjäsentemme uudemmasta tuotannosta. Näyttelyn idea on ollut, että jäsenet ovat voineet tarjota näyttelyyn omia valokuviaan, jotka kuvaajan mielestä jollain tavalla (aihe, kohde, joku kuvan yksityiskohta tms.) liittyvät etukäteen valittuihin arkistokuviin.

AFK toivottaa lämpimästi tervetuloa sekä näyttelyyn että luentotilaisuuteen!