Digifotomaraton 13.-15.6. – osallistu etänä!

Kuopion Kameraseura tiedottaa: 60-vuotiaan Kuopion Kameraseuran superviikonloppu

Huikea Digifotomaraton 2014!

– ensi viikonloppuna 13.-15.6.2014 pääsee ensimmäistä kertaa myös etänä kisaamaan

Kuopion Kameraseura ry järjestää vuoden 2014 Digifotomaratonin kesäkuun toisena viikonloppuna (13.-15.6.2014). Digifotomaratonilla on jo pitkä historia ja se järjestetäänkin nyt jo 17. kerran. Kuvattavaa riittää, sillä Kuopiossa on todellinen tapahtumien superviikonloppu, kun sekä Jukolan viesti että Kuopio Tanssii ja Soi -tapahtumat tuovat kaupunkiin kymmeniä tuhansia vierailijoita ja kesäkaupungin sykkeessä on niin paljon innoittavaa kuvattavaa.

Ja koska Kuopion Kameraseura täyttää tänä vuonna 60 v, järjestetään perinteisen kuuden tunnin Digifotomaratonin lisäksi myös 48 tunnin pituinen Juhladigifotomaraton. Viime kesän vuorokauden kestäneestä Superdigifotomaratonista tullut hyvä palaute innoitti järjestäjät kokeilemaan tällaista todellista valokuvauksen ultramatkaa.

6 h Digifotomaraton starttaa perinteitä kunnioittaen lauantaiaamuna klo 10 ja siinä kuvataan kuusi kuvaa määrätyistä aiheista. Kuvat on otettava tietyssä järjestyksessä, eikä kuvankäsittely ole sallittua.

48 h Juhladigifotomaraton starttaa jo perjantaina 13.6.2014 klo 16 ja jatkuu kaksi vuorokautta aina sunnuntaihin klo 16 asti. Juhladigifotomaratonissa kuvia otetaan 10 kpl vapaavalintaisessa järjestyksessä. Lyhyemmästä maratonista poiketen kuvankäsittely on sallittua. Näin kahden vuorokauden kisassa valokuvaustaitojen ohella punnitaan myös kilpailijan kuvankäsittelytaidot. Kuvankäsittely ei kuitenkaan ole pitkänkään kisan itse tarkoitus, eikä varsinkaan pakollista – kuvallinen ilmaisu ja valokuvassa olevat tarinat ja tekninen toteutus ratkaisevat.

Tänä juhlavuonna palkinnot ovat erityisen upeat. Aiemmasta poiketen myös etänä osallistuminen on sallittua – kiitos pilvipalveluiden.

Mikäli haluat säästää osallistumismaksuissa, edullisempi ennakkoilmoittautuminen päättyy keskiviikkona 11.6.2014 klo 23.59 osoitteessa http://www.kuopionkameraseura.org/dfm

Lisätietoja kesän kuumimmasta kuvakisasta saat tapahtumakoordinaattori Pasi Lepolalta (pasi.lepola@gmail.com – p. 045 633 3776) sekä Kuopion Kameraseuran puheenjohtaja JP Korpi-Vartiaiselta (jpkorpi@gmail.com – p. 044 590 0314).