FIAP:n henkilökortti

Kameraseura ry. on Suomen Kameraseurojen Liiton jäsen ja sitä kautta kansainvälisen kameraseurojen liiton FIAP:n jäsen. Kaikki Kameraseuran jäsenet ovat samalla FIAP:n jäseniä. FIAP myöntää valokuvaharrastajille tarkoitettua kuvallista henkilökorttia, jonka jokainen Kameraseuran jäsen voi halutessaan tilata. Se voi olla hyödyllinen tilanteissa, joissa kuvaajan on todistettava olevansa harrastajakuvaaja. Kortista voi olla hyötyä varsinkin vierailla mailla liikkuessa. Kortin haku FIAP:lta tapahtuu SKsL:n (eli liiton) kautta kerran vuodessa. Kortti on luottokortin kokoinen ja laminoitu. Kuvan lisäksi siihen tulevat henkilön koko nimi, syntymäaika ja FIAP:n arvonimi, jos hakijalla sellainen on.

FIAP arvonimen hakijalle kortti on pakollinen.

Kortti maksaa 50 euroa, mutta uusien arvonimien yhteydessä kortti uusitaan ilmaiseksi.

Jos haluat FIAP:in jäsenkortin, tilaa hakemus sähköpostitse suoraan SKsL:stä.

FIAP-yhteyshenkilö, jolta saa myös lisätietoja on Tapio Karjalainen ja hän tekee henkilökorttihakemukset keskitetysti, toimittaen ne  FIAP:lle kerran vuodessa yhdessä arvonimihakemusten kanssa. Hakemukseen tarvitaan hakevan henkilön valokuva. Kuva lähetetään sähköpostiosoitteeseen tapio.karjalainen@sksl.fi. (max 1 MB, 200 dpi). Valokuva ja henkilötiedot tulee olla Tapiolla 15.5. mennessä.