Hellas Summer, Sea and Sun -näyttely Kamera-galleriassa

Kreikkalaiset2013

Hellenic Photographic Society Kreikasta, Suomen Kameraseurojen Liitto ja Kameraseura ry järjestävät yhteistyössä kreikkalaisten valokuvaajien näyttelyn Kamera-galleriassa (Lastenkodinkuja 1, Helsinki). Näyttelyyn tulee kuvia 39 kreikkalaiselta valokuvaajalta.   Hellenic Photographic Societyn varapuheenjohtaja, FIAP:n sihteeri Ioannis Lykouris kertoo, että näyttely on osa järjestön tänä vuonna organisoimaa tapahtumasarjaa, joka esittelee kreikkalaista modernia kulttuuria. Hellenic Modern Culture -tapahtumaa suojelevat Kreikan matkailuministeriö ja ulkoministeriö.

Hellenic Photographic Society haluaa tehdä suomalaisille ja erityisesti suomalaisille valokuvaajille tunnetuksi Kreikan aurinkoa. Ioannis Lykouris toivoo, että tämä näyttely olisi osaltaan houkuttelemassa suomalaisia matkailemaan Kreikassa ja myös valokuvaamaan itsekin Kreikan auringon alla.

Näyttelyn avajaiset ovat maanantaina 12.8. kello 18 alkaen. Avajaisissa on luvassa tarjoilun ohessa myös musiikkia.  Joao Hämäläinen laulaa ja soittaa kitaraa.

Näyttely on avoinna 13.8.–27.9. tiistaista perjantaihin kello 10–15.  Näyttely on myös osa Taiteiden yön ohjelmaa. Taiteiden yö on torstaina 22.8.