NUORTEN DIGI TUTUKSI -KURSSI

Kurssi järjestetään maanantaista torstaihin 4.-7.6.2012 klo 10.00-15.00 Kameraseuran toimitiloissa. Tarkemmat ohjeet kutsukirjeessä.

OSALLISTUMINEN
Kurssi on tarkoitettu alle 20 vuotiaille nuorille, ensimmäisen digitaalisen järjestelmäkameransa ostaneille tai ostoa harkitseville. Osallistuakseen kurssille, ei tarvitse ole Kameraseuran jäsen. Kuvaustehtävät pystyy kuvaamaan myös pokkarilla, jossa on mahdollisuus säätää aikaa (S / T) ja aukkoa (A).

Kurssille otetaan korkeintaan 12 osallistujaa ja ilmoittautuminen tapahtuu ostamalla kurssi nettikaupan kautta (linkki ILMOITTAUDU). Normaalihinta 100 euroa, josta nuorille -50% alennusta eli kurssin hinta 50 euroa. Ostaessasi kurssia kirjoita alennuskoodi kohtaan NUORI.

KURSSIN TAVOITTEET JA SISÄLTÖ
Kurssin tavoitteena on, että osallistuja hallitsee kameran perusasetukset ja pystyy kuvaamaan säätämällä itse kameraan  aika ja himmenninaukko asetukset sekä ymmärtää ISO-lukemien merkityksen. Kurssilla tehdään kuvaustehtäviä ja pidetään hauskaa kuvaamalla.

Kurssi sisältö mm: kameran valinta, perusasetukset ja säädöt kuvattaessa, resoluutio ja pakkaustaso, kuvien siirto tietokoneelle, varmuuskopiointi ja arkistointi.

Kurssin aikana pidetään lounastauko, jolloin voi syödä omia eväitä. Lisäksi on pari lyhyttä kahvitaukoa.

Opettaja: Reino Havumäki.