P.K. Jaskarin stipendit myönnetty

Kameraseura ry:n pitkäaikaisen vaikuttajan P. K. Jaskarin muistolle omistettu stipendi on tarkoitettu Kameraseura ry:n jäsenille lähinnä Helsingissä pidettävän valokuvanäyttelyn kustannuksiin. Myös muihin tarkoituksiin anotut, perustellut hakemukset otetaan huomioon. Stipendinä myönnetään enintään 1000 euroa.

Vapaamuotoiset, mutta hyvin perustellut hakemukset, jotka sisältävät näyttelyn tai projektin kustannusarvion sekä aikataulun, tulee osoittaa Kameraseura ry:n hallitukselle helmikuun loppuun mennessä. Kuvamateriaali ja kertomus aikaisemmasta toiminnasta valokuvauksen alueella ja Kameraseurassa ovat suotavia. Stipendi jaetaan Kameraseura ry:n vuosikokouksen yhteydessä.

Seuran hallitus on päättänyt myöntää P K Jaskari – stipendin kahdelle työryhmälle.

1) Työryhmälle Noora Sandgren ja Susanna Honkasalo myönnetään 300 euron stipendi näyttelyn järjestämistä varten. Näyttelyn työnimi on ”7 läheisyyttä minuuteen/selviytymiseen”.

2) Toinen 550 euron arvoinen stipendi on myönnetty 13 henkilön työryhmälle, joka järjestää valokuvanäyttelyn Kamera-galleriassa lokakuussa 2013. Työryhmän teemana on ”Pohjoinen” – näyttelyssä tarkastellaan Pohjolaan liitettyjä mielikuvia. Työryhmän jäsenet ovat osallistuneet GP10-näyttelytyöpajaan, jonka näyttely pidettiin Kamera-galleriassa vuonna 2011, ja joka myöhemmin oli esillä muuallakin. Työryhmän jäsenet ovat:

Kari Ahonen
Ossi Hakanen
Ari Helander
Henna Ikäheimo
Anna Kuokkanen
Saku Parkkinen
Pirjo Perhonen
Eija Pohjansaari
Pia Saarikettu
Anne Stolt
Katja Syrjälä
Juha Vakkilainen
Henry Valtonen

Tämä työryhmä on hyvä esimerkki Kameraseuran, ja erityisesti GP10-työpajan, innostavasta vaikutuksesta valokuvausharrastukseen.

Onnittelut stipendin saajille!