Susanna Honkasalo: Last man standing – kuvia kentän laidalta 6.-26.3.2015

Avajaiset 5.3. klo 18.

Susanna Honkasalo tavattavissa galleriassa la. 21.3 klo 18-20.00.

Last Man Standing. Se on amerikkalaisen vapaapainin termi, jolla viitataan häviävälle vastustajalle annettavaan armonaikaan. Jos et ole jaloillasi kymmeneen laskettaessa, niin osasi on hävitä ja palata häntä koipien välissä takaisin pukukoppiin. Voittajaa joko ihaillaan – tai jopa vihataan.

Wrestling on laji, joka koukuttaa.  Asiaan perehtymättömälle se saattaa merkitä isottelevia toinen toistaan värikkäämpiä hahmoja ottelemassa mitä ihmeellisimpien liikesarjojen seuratessa toinen toistaan. Kuvaajalle, joka yrittää vangita tämän mahtipontisen lajin ydintä, kaikki tämä on visuaalisuudessaan äärimmäisen vetoavaa.

Dramaattiset, salamannopeat käänteet, ottelijoiden persoonalliset habitukset sekä harvat pysähtyneet hetket luovat sellaisen verkon, josta ei halua irrottautua. Fanien huudot ja hajoavat huonekalut tiivistävät tunnelmaa entisestään. Kuka tahansa saattaa ilmestyä kehään. Mitä tahansa voi tapahtua. Tuomarin katsoessa toisaalle sääntöjä venytetään mahdollisuuksien mukaan.

Last man Standing on Fight Club Finlandin ja Lightpressin kanssa yhteistyössä toteutettu näyttely. Siinä esitellään Susanna Honkasalon tallentamia hetkiä kehän laidalta.

Kamera-galleria on avoinna ti-to klo 10-15.

Juliste Wrestling