Teemanäyttely 2014 ”Kivi” Ylämaalla

Suomen Kameraseurojen Liitto ry ja Lappeenranta International Photographic Society ry kutsuvat Suomen Kameraseurojen Liiton jäseniä osallistumaan Ylämaalla 18.-26.10. järjestettävään teemanäyttelyyn.

Koska Ylämaa on tunnettu kivipitäjä, on näyttelyn teemaksikin valittu Kivi. Teemaa tullaan kuitenkin tulkitsemaan hyvin vapaasti, joten hoksottimet kannattaa viritellä myös vertauskuvia, mielleyhtymiä yms. silmälläpitäen.

Kuvat näyttelyyn on lähetettävä viimeistään 1.9.2014 (suomalaisen postileiman päivämäärä; ulkomailta lähettävien on syytä ottaa huomioon pidempi postinkulkuaika). Näyttelyyn tarjottavat digikuvat toivotaan lähetettävän Internetin kautta liiton lähetysjärjestelmällä. Järjestelmä on käytettävissä 9.8.-1.9. osoitteessa http://vitka.sksl.fi/upload/. Jos joku ei onnistu lataamaan kuviaan järjestelmän kautta, hän voi siinä tapauksessa lähettää digikuvansa järjestäjälle CD-levyllä. Koska järjestelmä on varsinkin kuun vaihteessa kovalla kuormituksella, suurempia kuvamääriä lähettävien toivotaan jakavan lähetyksensä pienempiin, noin 5-10 kuvan osiin. Seurojen kilpailusihteerit yms. voivat halutessaan lähettää järjestelmän kautta myös muiden kuvia.

Vedokset (ja mahdolliset cd-levyt) lähetetään osoitteeseen:
Teemanäyttely Kivi
c/o Tatu Kosonen
Hakatie 2
54410 Ylämaa.

Näyttelyssä noudatetaan Suomen Kameraseurojen Liiton vuosi- ja teemanäyttelysääntöjä, jotka löytyvät liiton nettisivulta kohdasta Näyttelyt > Vuosi- ja teemanäyttelyt > Vuosi- ja teemanäyttelysäännöt.
Kuvamaksu on neljä (4) euroa/teos. Näyttelyn avajaispäivänä 18.10.2014 alle 30-vuotiailta henkilöiltä kuvamaksu on kaksi (2) euroa/teos.  Kuvamaksut maksetaan projektitilille FI02 4108 1020 1331 47, saajaksi voi merkitä LIPS ry:n. Vedosten ja CD-levyjen osalta maksun voi suorittaa myös käteisellä.

Teos voi olla yksittäinen kuva tai kuvasarja. Osallistua voi vedoksilla ja/tai kuvatiedostoilla.

Näyttelyyn postitse lähetettävistä vedoksista ja CD:llä lähetettävistä digitiedostoista pitää täyttää liiton näyttelyjen osanottokaavake.

Sarjaan A osallistuvat vedokset, joiden suurin sallittu koko on 40x50cm, ja suurin sallittu paksuus 3 mm, mahdollinen pohjustus ja kehyskartonki (passepartout) mukaan lukien. Vedosten taakse vasempaan yläkulmaan on merkittävä teoksen nimi, kuvaajan nimi sekä seuran nimi. Teoksen näkyvälle puolelle ei saa tehdä nimi- tai nimimerkkimerkintöjä. Useammista kuvista koostuva kokonaisuus on merkittävä niin, että kuvien esitysjärjestys käy yksikäsitteisesti ilmi.

Sarjaan B osallistuvat JPEG-kuvatiedostot, joiden pidemmän sivun pituus on 2400 pikseliä. CD-levyllä lähetettävät tiedostot on nimettävä siten, että ne ovat yksiselitteisesti tunnistettavissa osallistumislomakkeen tietojen perusteella.

Sarjaan C osallistuvat kaikki ne teokset, joissa valokuvan osuus on oleellinen, mutta jotka eivät sovellu sarjoihin A tai B (esim. suurikokoiset vedokset tai taustavalaistut teokset).

Avajaiset Teemanäyttelyn avajaiset ovat lauantaina 18.10.2014 klo 16.00 Ylämaa-talolla (Koskentie 4). Sääntömääräinen syyskokous pidetään samassa rakennuksessa sunnuntaina 19.10.2014 klo 11.00.

Avajaisviikonlopun muusta ohjelmasta tiedotetaan tarkemmin myöhemmin.

Lisätietoa Näyttelykoordinaattori Tatu Kosonen, puh. 050 584 5896 tai sähköpostitse ylamaa2014@sksl.fi