Näyttelykuvaajat

Näyttelykuvaajat on foorumi kaikille, jotka haluavat tai harkitsevat osallistumista kansainvälisiin  valokuvakilpailuihin tai näyttelytoimintaan omalla yksityis- tai ryhmänäyttelyllä. Kerhoilloissa kuulemme vierailevilta kokeneilta kuvaajilta heidän kokemuksiaan ja vinkkejään sekä keskustellaan maailmalle lähetettävistä kuvista, valitaan näyttelyitä joihin lähetetään kuvia sekä neuvotaan erityisesti uusia harrastajia pääsemään mukaan näyttelykuvaamiseen. Yhdessä toimimalla kehitymme kaikki kuvaajina sekä saamme arvokasta palautetta omaan työskentelyymme.

Jos kynnys osallistua näyttelyihin/kilpailuihin tuntuu korkealta niin on hyvä muistaa, että jokainen näyttelykuvaaja on kuitenkin joskus astunut sen yli ja todennut, että ainoa keino peilata omaa osaamistaan on tuoda kuviaan rohkeasti esille, saada kannustavaa palautetta, oppia siitä ja lähettää kuviaan myös oikeiden tuomareiden nähtäväksi. Tervetuloa mukaan ryhmäämme. Haluatko tulla mukaan, muttet ole vielä Kameraseura ry:n jäsen? Liity täällä.

Vetäjinä ovat Marjut Korhonen ja Jan Ekström.

Kokoonnumme aina kuukauden neljäntenä maanantaina, lukuun ottamatta kesä- ja joulutaukoja.

Kevään 2024 kokoontumiset ovat: 22.1., 26.2., 25.3., 22.4. ja 27.5.

Tervetuloa

Kerhon Facebook-sivu

Sähköposti: nayttelykuvaajat@kameraseura.fi

Menneet tapahtumat

Kuva Jan Ekström

26.02.2024 - 18:00

Etäkokous TEAMSin välityksellä

22.01.2024 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Marjut Korhonen kertoo kokemuksiaan ja ajatuksia menestyvistä kilpailukuvista – ”mitä tuomarit haluavat nähdä kuvassa /mikä sytyttää tuomarit antamaan hyvät pisteet”.

Näyttelykuvaajat marraskuun kokous

27.11.2023 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Vieraanamme on valokuvataiteilija Pirjo Lindfors. Hän kertoo Luonnotar-projektistaan. Pirjo antaa myös palautetta kerholaisten kuvista.

Näyttelykuvaajat lokakuun kokous

23.10.2023 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Katselemme ja keskustelemme kerholaisten kuvista.

Näyttelykuvaajat syyskuun kokous

02.09.2023 - 10:00

Kameraseuran kerhotila

Poikkeukselliseti lauantaina 2.9. klo 10 alkaen
Vieraiksemme tulee Loviisan kameraseuralaisia. Kokoonnumme klo 10 uuteen kerhohuoneeseemme Kaapelitehtaalla (B-porras 4. kerros).

Näyttelykuvaajat toukokuun kokous

22.05.2023 - 18:00

Hybridi - Kameraseuran kerhotila + Teams
Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1 B, 4. krs, Helsinki

Vieraanamme on Jari Mankinen aiheenaan on audiovisuaalisen (AV) kuvaesityksen luominen. Hybridikokous uusi kokoustila Kaapelitehtaalla ja TEAMS.

Näyttelykuvaajat huhtikuun kokous

24.04.2023 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Huhtikuun kerholillassamme vieraana on Laura Nissinen. Laura kertoo omasta työstään sekä antaa palautetta kerholaisten kuvista.

Näyttelykuvaajat maaliskuun kokous

27.03.2023 - 18:00

Pohjoismainen Valokuvamestaruuskilpailun lataus on käynnistynyt. Katsotaan millaisia kuvia siellä on aikaisemmin menestynyt – valmistauduthan sinäkin näyttämään omiasi.

Näyttelykuvaajat esittäytyy

15.03.2023 - 17:00

Näyttelykuvaajien näyttelyn taiteilijatapaaminen

27.02.2023 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Kokouksessamme katsomme ja kuulemme Kerhon Kamera-gallerian maaliskuun näyttelyyn tulevien kuvien taustoista.
Kokouksessamme on lisäksi mahdollisuus näyttää ja saada palautetta omista kuvistaan.

Näyttelykuvaajat esittäytyy Kamera-galleriassa maaliskuussa

20.02.2023 - 00:00

Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1 B, 4. krs, Helsinki

Pidämme kilpailuissa pärjänneistä kuvista näyttelyn Kamera-galleriassa maaliskuussa. Ilmoittaudu mukaan 20.2.2023 mennessä.

23.01.2023 - 18:00

Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1 B, 4. krs, Helsinki

Haluatko opastusta valokuvakilpailuun osallistumisessa.
Tammikuun kokouksessamme Eerikinkadulla annamme opastusta valokuvakilpailuihin osallistumisessa. Lataamme kuvia Suomen Kameraseurojen Liitos (SKsL) vuosikilpailuun.

Näyttelykuvaajat marraskuun kokous

28.11.2022 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Syyskauden viimeinen kokous. Keskustellaan kuvista ja kevään ohjelmasta.

Näyttelykuvaajat lokakuun kokous

24.10.2022 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Maanantain 24.10. kokouksessamme katsomme ja keskustelemme kerholaisten kuvia. Keskustellaan lisäksi aiheista, joita toivotaan käsiteltävän tulevissa kokouksissa.

Näyttelykuvaajat syyskuun kokous

26.09.2022 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Syyskauden ensimmäisessä kokouksessamme Marjut Korhonen kertoo tuoreet ajatukset ja vinkit tuomarin näkökulmasta. Marjut oli yhtenä tuomarina Finland Circuit kilpailussa.
Lisäksi käymme läpi eri organisaatioiden (SKsL, NFFF, PSA ja GPU) vaatimuksia arvonimille sekä miten pisteitä kussakin kertyy.

Näyttelykuvaajat toukokuun kokous

23.05.2022 - 18:00

Kevätkauden viimeinen kokous.

Näyttelykuvaajat huhtikuun kokous

25.04.2022 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Huhtikuun kokouksessa katselemme ja keskustelemme kerholaisten kuvista.

Näyttelykuvaajat maaliskuun kokous

28.03.2022 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Vieraanamme on Timo Ripatti, joka kertoo kuvien tulostamisesta otsikolla ”Vain muutaman pisaran tähden – – –  muistiinpanoja tulostamisesta”.
Lisäksi Marjut Korhonen kertoo miten ja millä perusteilla valittiin South Manchester Camera Club 70 v juhlanäyttelyyn ehdokaskuvat.

28.02.2022 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Katsomme ja keskustelemme kerholaisten kuvista.

24.01.2022 - 18:00

Etäyhteydellä virtuaalinen kokous

Keskustelemme siitä, mistä saamme ideoita

Kuvagalleria