Suomen suurin kameraseura

Kameraseura ry on vuonna 1921 perustettu Helsingissä toimiva valokuvauksen harrastajien yhdistys, joka on sadassa vuodessa kasvanut lähes tuhannen harrastajan yhteisöksi.

Liity jäseneksi! Kameraseuran jäsenenä voit osallistua veloituksetta kaikkeen kerhotoimintaamme, osaan myös etänä. Vierainamme käy laaja kirjo alan huippuosaajia luennoimassa sekä vetämässä työpajoja.

Jäsenenä voit, peruskurssien tai perehdytysten jälkeen, käyttää/vuokrata edullisesti seuran omaa studiota, studion keikkasettiä, pimiötä ja digityöpistettä sekä näyttelygalleriaa. Seuran digityöpisteissä jäsenten käytettävissä on mm. kuvankäsittely-, skannaus- sekä tulostuslaitteet.

Kameraseura ry:n jäsenenä olet samalla Suomen Kameraseurojen Liiton (SKsL) ja Fédération Internationale de l’Art Photographiquen (FIAP) jäsen, sekä tätä kautta mukana Finnfoton – Suomen valokuvajärjestöt ry:n jäsenyhdistyksessä.

Kamera-lehti

Kameraseura julkaisee Kamera-lehteä, jonka pdf-vuosikerta (näköislehti) sekä verkkopalvelun lukuoikeus sisältyvät jäsenmaksuun. Verkkopalvelusta löytyvä pdf-lehtien arkisto sisältää kaikki Kamera-lehdet vuodesta 2013 alkaen. Jäsenet voivat myös tilata paperisen Kamera-lehden etuhintaan.

Monipuolista koulutusta

Seura järjestää kaikille avointa monipuolista koulutusta, joka on jäsenille edullisempaa. Kurssit löydät Kamera-lehden verkkokaupasta.

Kokous- ja näyttelytilat

Kamera-galleria ja kerhotila, Kaapelitehdas B-porras, 4. krs, Tallberginkatu 1, Helsinki
Tiloissa riittävä AV-varustus, nettipiste, jääkaappi ja mikro.

Kameraseura Galleria West, Kaapelitehdas B-porras, 2. krs, Tallberginkatu 1, Helsinki
Avoinna joka päivä klo 9-21

Seuran näyttelytoimintaa Galleria Westissä ja Kamera-galleriassa koordinoi seuran näyttelytoimikunta. Näyttelytilat ovat maksuttomia. Lue lisää näyttelyhausta.

Digityötila

Tallberginkatu 1 sekä Runeberginkatu 36, digityötila.

Kuvankäsittelylaitteistot:

• Minolta-filmi- ja Epson-tasoskannerit
  • Epson pigmenttiväritulostin (A2-kokoon asti)
  • PC (Windows 7) ja Apple iMac (Mac OS X)
  • Ohjelmia mm. Adobe Photoshop ja Lightroom
  • Polttava DVD/CD-asema, levyke- ja muistikortinlukuasemat.

Valokuvausstudio

Seuran studio on Kaapelitehtaalla kerhotilan vieressä, Tallberginkatu 1 B 4. krs.

Pimiö

Pimiö on Töölössä osoitteessa Runeberginkatu 36.

Tervetuloa jäseneksi! Lisätietoja saat jäsenpalvelustamme.